Totaalaanpak voor Munio
Nieuwe strategie, nieuwe naam
Het begon met een nieuwe strategie voor Samenwerkingsverband Pasvorm. Daar hoorde een nieuwe naam bij en een nieuwe corporate identity. De nieuwe naam: Munio. Bij Munio wordt gewerkt aan een passende onderwijsplek voor iedere leerling. Waarbij de eigen en unieke kracht voorop staat. Het Latijnse woord Munio staat voor versterken. De totaalaanpak voor Munio werd samen met Baixo gerealiseerd.
Ontwerp logo en huisstijl
Het logo van Munio is mede gebaseerd op het Japanse Kintsugi. De perfectie van de imperfectie. De witte lijnen in het logo halen de letters uit elkaar maar geven tegelijkertijd een krachtige verbinding. Juist door daar de nadruk op te leggen geeft dit het logo een eigen en uniek karakter. De onderbroken lijnen zijn delen van gelijke cirkels die staan voor Munio, scholen en leerlingen. Cirkels die ook veiligheid symboliseren.
De kleurkeuze voor blauw staat voor betrouwbaarheid en vertrouwen en is rustgevend en harmonieus. De kleur (donker)geel wordt geassocieerd met energie, een nieuw begin, levensplezier en geluk. Geel geeft focus en doelgerichtheid. Door de stimulatie van het brein staat de kleur voor kennis, wijsheid en volwassenheid, maar ook voor creativiteit en fantasie.
Pay-off
Het logo heeft als pay-off 'sterk naar de toekomst'. De toekomst van iedere leerling heeft perspectief door krachtige ondersteuning van Munio. De hulp die Munio biedt, zorgt dat iedere leerling sterk in de schoenen staat. Samen met munio sterk (betekenis munio) naar de toekomst (synoniem perspectief)!
Website Munio
Voor de nieuwe website is er eerst een klikbaar draadmodel gemaakt waarin alle functionaliteiten zijn vermeld zoals hoofdnavigatie en subnavigatie en de positie van elementen zoals call-to-action, teksten, afbeeldingen etc. Aan de hand van dit wireframe wordt de klikbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van de website getest.
Vervolgens hebben wij het ontwerp gemaakt waarin ook gebruik is gemaakt van een uitgebreider kleurenpalet.
Bekijk de website van Munio.
Praatplaat
Geheel passend in de nieuwe huisstijl is er voor Munio een praatplaat gemaakt waarin op snelle herkenbare wijze een beeld wordt geschetst van de werkzaamheden van Munio. De rollen worden hierin uitgelegd en de route die Munio, leerlingen & ouders volgen.
Goodiebag
Voor de presentatie van de nieuwe naam en alle communicatie-uitingen is er een goodiebag samengesteld om daarmee iedereen een aantal leuke herinneringen mee te geven en om de naam extra goed te laten landen bij iedereen. In de goodiebag een op maat ontworpen wikkel voor een tony chocolonely chocoladereep, een setje ansichtkaarten en een balpen. Samen in een goodiebag met Muniostempel.
Communicatiemiddelen
Naast de eerder genoemde communicatiemiddelen is de nieuwe huisstijl van Munio ook doorvertaald naar emailhandtekening, nieuwsbrief, interne documenten en inrichting van de Munio locatie.
Vrijblijvend in gesprek met Reclameloods?
Jazeker, dat kan op onze Rotterdamse locatie met een kop koffie of thee of gewoon een glas water. Uiteraard kan het ook via een videoverbinding als dat uw voorkeur heeft!
Bel 010-4114050 stuur ons een bericht