Ontwerp logo en huisstijl
Kansen voor West
Een logo en beeldmerk zonder toeters en bellen in een herkenbare vorm en met fris kleurgebruik. Vanuit die gedachte heeft ons creatieve team een beeldmerk ontworpen van de letters 'k', 'v' en 'w' in heldere natuurlijke kleuren die positiviteit uitstralen met de volledige naam 'Kansen voor West' als onderschrift.
Beeldmerk en woordmerk
Een beeldmerk met een duidelijke herkenning door de eenvoudige strakke vormen en fris kleurgebruik. Het beeldmerk dat stand-alone gebruikt moet kunnen worden door zijn sterke uitstraling. De naam 'Kansen voor West' wordt gebruikt in combinatie met het beeldmerk maar kan daar ook los van staan.
De lichte cursivering van de stok van de 'k' en de verbinding tussen 'k' en 'w' staan voor vooruitgang en toekomst en is een gelijke cursivering als in het onderschrift.
De afgeronde hoeken van het beeldmerk zorgen voor een uniek en onderscheidend karakter en vinden we ook terug in het onderschrift.
Beeldelement
Uit het beeldmerk is een beeldelement gedistilleerd en heeft de vorm van een accolade. Deze geeft een bundeling aan, verzameling van ideëen, gedachten en doorstroom daarvan. Het beeldelement dat wijst richting 'het westen' geeft de letter 'k' weer en staat voor beweging en dynamiek. Dit element wordt gebruikt in vele communicatievormen.
Pictogrammen
Voor de huisstijl is gekozen om een eigen lijn te ontwerpen van pictogrammen voor belangrijke onderwerpen binnen Kansen voor West.
Over Kansen voor West
Kansen voor West (KvW) geeft een impuls aan de regionale economie in de Randstad. Een economisch stimuleringsprogramma voor West-Nederland (Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland en de vier grootste steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht).
Gebruikte disciplines:
- Strategie
- Concept
- Communicatie
- Vormgeving
Vrijblijvend in gesprek met Reclameloods?
Jazeker, dat kan op onze Rotterdamse locatie met een kop koffie of thee of gewoon een glas water. Uiteraard kan het ook via een videoverbinding als dat uw voorkeur heeft!