Corporate identity voor Checkmark

Checkmark is al ruim 30 jaar een gerenommeerde partij in de werving, selectie en detachering van professionals in de food, chemie en life sciences. Sinds 2017 zijn wij werkzaam voor Checkmark uit Gouda, waar wij onder andere de vormgeving van advertenties, folders en brochures voor onze rekening namen. Vorig jaar werd gestart met de ontwikkeling van een nieuw logo en ons bureau werd gevraagd om de corporate identity te ontwerpen.

Nieuw logo voor Checkmark

Vriend en collega Hans Langstraat, die ook het vorige logo van Checkmark heeft ontworpen, werd wederom ingeschakeld voor zijn diensten. In een fijne samenwerking hebben wij elkaar voorzien van advies en kritiek. Want alleen met kritiek kom je uiteindelijk verder en komt er een goed product uit.

Van briefpapier tot social media en powerpoint templates

De wensen van Checkmark liepen uiteen van de vormgeving van de directe huisstijl zoals briefpapier en visitekaartjes tot aan advertenties, brochures en een goede basis voor social media en powerpoint presentaties.

Voor het kleurenpallet is er gekozen voor een petrol en cherry-red als hoofdkleur met als ondersteunende tinten grijs en zwart. Wij hebben we een krachtig grafisch element gecreëerd dat naadloos aansluit bij het logo. Dit visuele accent versterkt de merkidentiteit en zorgt voor een herkenbare, consistente uitstraling over verschillende communicatiemiddelen. Het element is flexibel inzetbaar, waardoor het moeiteloos bijdraagt aan de visuele samenhang en de impact van elke uiting vergroot.

 

 


Vrijblijvend in gesprek met Reclameloods?


Neem contact met ons op en wij maken graag een afspraak op onze unieke Rotterdamse locatie met een kopje koffie, espresso, thee, water of één van onze heerlijke (afwisselende) limo's zoals een Ginger Beer, Pink Grapefruit Soda of iets anders.

Bel 010-4114050      stuur ons een bericht