Bureau Volzin ontwerp logo,
huisstijl en website

Ontwerp logo en huisstijl bureau Volzin

Als grafisch ontwerpbureau zoeken we bij Reclameloods vanzelfsprekend bij elke opdracht naar de verbinding tussen organisatie, haar kernwaarden, dienstverlening  en doelgroep. Voor het ontwerp van een logo en een huisstijl geldt dat nog explicieter. Voor landelijk reïntegratiebureau VolZin kozen we voor de driehoek als beeldmerk. Over het hoe en waarom lees je op deze pagina.

ontwerp logo en huisstijl bureau volzin

De brug als metafoor in ontwerp logo

Bij bureau VolZin werkt men dagelijks aan werk voor werknemers in uiteenlopende situaties. Door te coachen voor behoud van een baan. Of te kijken hoe je met plezier werk kan blijven doen. Oók na ziekte of met een beperking. 

Om dat te realiseren weten ze bij VolZin: werkgever en werknemer hebben elkaar nodig. Een goede werkgever verdient een goede werknemer, en andersom. Goed doen voor beide partijen, dat is het uitgangspunt. Ze slaan bruggen en brengen beide dichter tot elkaar.

Om dat tot uiting te brengen in een logo, koos Reclameloods in het logo ontwerp voor de metafoor ‘brug’. De bovenste ‘legger’ in het logo kun je zien als de brug die door Volzin wordt geslagen tussen werkgever en werknemer. 

Driehoek als beeldmerk

De eenvoud van de driehoek staat voor rust die bureau VolZin brengt door haar aanpak. “Geef het uit handen aan de specialisten en voel je veilig”. De eenvoud van de driehoek geeft de verbinding aan tussen werknemer, werkgever en VolZin. Drie partijen die gedurende dit behandeltraject onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Typografie in logo Volzin

Om te benaderen dat werknemer en werkgever centraal staan tijdens het behandeltraject is enerzijds gekozen om het woord bureau in onderkast (lees: kleine letters) te plaatsen. Tegelijkertijd leggen we daardoor nadruk op het woord VolZin. Dit is namelijk de faciliterende partij die nadrukkelijk het voortouw neemt tijdens behandeling, van intake tot en met einde traject.

Huisstijl bureau Volzin

Het logo is uiteindelijk doorvertaald naar alle belangrijke communicatiedragers van VolZin: briefpapier, social media kanalen Facebook, Instagram en Linkedin, website en powerpoint templates. 

Website Volzin

Na afronding van het ontwerptraject voor loge en huisstijl ontwikkelde Reclameloods een website volgens een vaste methodiek: bedenken wireframe (technisch ontwerp), templates ontwerpen, zoekwoordenonderzoek door SEO-specialist, interviews, schrijven teksten webpagina’s (verzorgd door Hidden Champion), schrijven snippets (meta titel en metadescription), fotografie, vullen van teksten en beelden in cms, testen en toen…..online!

bekijk de website

 

Vrijblijvend in gesprek met Reclameloods?

Jazeker, dat kan op onze Rotterdamse locatie met een kop koffie of thee of gewoon een glas water. Uiteraard kan het ook via een videoverbinding als dat uw voorkeur heeft!


Bel 010-4114050      stuur ons een bericht